6 min.czytania

Jak stały napływ klientów zapewniły Google Ads za 50 zł dziennie i optymalizacja SEO?

W tym case studies wyjaśniam krok po kroku, jak reklamy Google Ads, które mojego klienta kosztowały tylko 50 zł dziennie oraz inne działania optymalizacyjne, spowodowały wzrost zainteresowania usługą przeglądów rejestracyjnych i stały, nieprzerwany napływ klientów do SKP.
  • Niska liczba klientów na przeglądy rejestracyjne
  • Nieefektywne kampanie inteligentne Google Ads
  • Umowy z firmami oferującymi automatyczne kampanie
  • Mocna konkurencja lokalna
  • Sezonowość usług
  • Problemy SEO po migracji strony
  • Brak analityki i danych o użytkownikach
  • Błędna konfiguracja kampanii Google Ads
  • Brak systemu zarządzania zgodami cookies
  • Rozpoczęcie nowej kampanii dla warsztatu
  • Przygotowanie kampanii Google Ads, optymalizacja strony pod SEO
  • Przejście na tryb eksperta, optymalizacja stawek i słów kluczowych
  • Zmiana strategii na działania manualne, stałe monitorowanie kampanii
  • Skupienie się na frazach o niskiej konkurencyjności
  • Optymalizacja budżetu i kampanii pod kątem pór roku
  • Poprawa struktury witryny, optymalizacja nagłówków i fraz kluczowych, wymuszenie indeksacji
  • Podpięcie Google Analytics 4, Tag Managera i Search Console
  • Wykluczenie nieopłacalnych słów, bieżąca analiza wyników
  • Wdrożenie narzędzia do zarządzania zgodami
  • Powielenie skutecznej strategii z kampanii przeglądów
  • Wzrost liczby klientów, stabilny napływ nowych użytkowników
  • Zwiększenie liczby wartościowych konwersji, efektywniejsze wykorzystanie budżetu
  • Pełna kontrola nad budżetem, wzrost liczby klientów
  • Wysoka skuteczność działań SEO przy niskich kosztach
  • Stały napływ klientów, eliminacja dużych wahań w okresach świątecznych i wakacyjnych
  • Lepsza widoczność w Google, wzrost pozycji organicznych
  • Możliwość dokładnej analizy skuteczności kampanii i ruchu na stronie
  • Niższy koszt konwersji, skuteczniejsze kampanie
  • Dokładniejsze dane analityczne, lepsza skuteczność kampanii
  • Rozszerzenie współpracy, dalszy rozwój działań marketingowych

Przykład stacji kontroli pojazdów auto-kompleks.eu z Sosnowca pokazuje, że nie są potrzebne kampanie reklamowe o dużym budżecie, aby realnie zwiększyć liczbę klientów.

Stacja kontroli pojazdów

Klient prowadzi stację kontroli pojazdów (SKP) oraz warsztat samochodowy w Sosnowcu, która liczy około 190 tys. mieszkańców. Przyjmując, że co drugi jest właścicielem pojazdu, ok.  95 000 osób jest potencjalnymi klientami SKP. Tymczasem po niedawnej migracji strony internetowej, spowodowanej problemami z serwerem, ruch na stronie i w warsztacie gwałtownie spadł. 

Problemy mojego klienta

Właściciel SKP borykał się problemem malejącej z roku na roku liczby klientów na badania techniczne pojazdów. Spowodowane było to dużą lokalną konkurencją, ale również (jak się szybko okazało) nie najlepszą widocznością jego strony w internecie i rozpoznawalnością marki. Niewielkie zainteresowanie tą usługą w połączeniu z jej niską ceną (regulowaną ustawowo i niepodnoszoną od 2004 roku), sprawiało, że utrzymywanie stacji kontroli pojazdów zbliżyło się do granicy rentowności. 

Rozmowa z klientem ujawniła kolejne, mniej zauważalne problemy takie, jak brak narzędzi analitycznych. Nie monitorowano liczby odwiedzin strony ani konwersji. Uruchomiono inteligentne kampanie Google Ads, które co prawda raportowały wysoką liczbę konwersji, ale nie przekładała się ona na rzeczywistych klientów. Te inteligentne kampanie nie umożliwiały kontroli nad budżetem i optymalizacji.

Dodatkowo po migracji strony na nowy serwer, miała ona braki techniczne takie jak:

  • Brak tytułów stron i innych podstawowych elementów SEO.
  • Duplikacja treści, przez co wiele podstron rywalizowało o te same frazy.
  • Niezaindeksowane podstrony, co oznaczało, że Google w ogóle ich nie widział.

Właściciel SKP, szukając ratunku dla spadającej liczby klientów na badania techniczne, podpisał umowy z firmami oferującymi zautomatyzowane kampanie reklamowe, które jednak nie przyniosły żadnych efektów. Okazały się stratą pieniędzy, a brak przejrzystości w raportowaniu powodował, że mój klient nie rozumiał na co wydawany jest jego budżet

Kolejnym wyzwaniem była duża lokalna konkurencja, ponieważ w mieście działa kilkanaście stacji kontroli pojazdów, oferujących identyczne usługi. Poza tym w pewnych okresach (święta, wakacje) zainteresowanie badaniami technicznymi malało, co powodowało niestabilność w pozyskiwaniu klientów. 

W trakcie współpracy okazało się także, że nieprawidłowe wdrożenie polityki cookies było przyczyną, dla której Google Analytics nie zbierał pełnych danych, co z kolei powodowało, że analityka była niedokładna. W efekcie klient nie widział rzeczywistej liczby konwersji

Rozwiązania problemów klienta

W celu rozwiązania głównego problemu, czyli malejącej ilości klientów na badania techniczne, stworzyłem nową strategię marketingową opartą na Google Ads i SEO. Targetowanie kampanii reklamowej ustawiłem na użytkowników lokalnych. 

Optymalizacja strony internetowej (treści, nagłówków i meta opisów) poprawiła pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania i zwiększyła widoczność strony, dzięki wymuszeniu indeksacji podstron. Dzięki połączeniu kampanii Google Ads z wizytówką Google Moja Firma zwiększyłem rozpoznawalność marki klienta na rynku lokalnym. 

Poprawnie wdrożyłem narzędzia analityczne i do monitorowania konwersji: Google Analytics 4, Google Tag Manager i Google Search Console. Oznaczyłem także kluczowe zdarzenia na stronie, takie jak kliknięcia w numer telefonu, mail i wysłanie formularza, aby mierzyć realną konwersję

Przejąłem kontrolę nad budżetami reklamowymi poprzez ręczne zarządzanie kampaniami. Zastąpiłem inteligentne i nieefektywne kampanie reklamowe strategią opartą na precyzyjnym doborze słów kluczowych. Na bieżąco optymalizowałem kampanie, co dwa, trzy dni monitorując ich skuteczność, wykluczając nieopłacalne frazy i testując różne stawki CPC. Zapewniłem klientowi transparentne raportowanie wyników i kosztów kampanii

Aby rozwiązać problem dużej konkurencji lokalnej, skupiłem się na frazach kluczowych o niskiej konkurencyjności, co umożliwiło efektywniejsze pozycjonowanie przy niższych kosztach. Wdrożyłem dodatkowe działania SEO dla wyróżnienia strony na tle konkurencyjności. 

Optymalizacja budżetu i treści reklam pod kątem sezonowych trendów wyszukiwania pomogła ustabilizować liczbę klientów na badania techniczne. Kontynuowałem analizę słów kluczowych, aby dostosować kampanię do zmian w zainteresowaniu użytkowników. To zaowocowało stale wzrastającym napływem klientów. 

Wdrożyłem narzędzie do zarządzania zgodami cookies, zgodne z RODO, dzięki czemu narzędzia analityczne (Google Analytics i Google Ads) zbierają dokładne i miarodajne dane o konwersjach. 

Uzyskane efekty

W wyniku moich działań właściciel SKP odnotował wzrost liczby badań technicznych pojazdów, co bezpośrednio przełożyło się na rentowność SKP.  W trakcie współpracy, która trwała od czerwca 2024 do stycznia 2025 roku klient wydawał tylko 50 zł dziennie (1500 zł miesięcznie) na zoptymalizowane reklamy Google Ads

Wysoką skuteczność przy tak niskim budżecie osiągnąłem dzięki rezygnacji z kampanii inteligentnych na rzecz strategii opartej na precyzyjnym doborze słów kluczowych oraz ich stałej optymalizacji. Obniżyłem koszt konwersji także za pomocą optymalizacji stawek i wykluczaniu nieefektywnych fraz. 

Zwiększyłem widoczność oraz liczbę kliknięć strony internetowej SKP. Wdrożenie precyzyjnej analityki umożliwiło dokładne śledzenie liczby odwiedzin, kliknięć i konwersji, a przejrzyste raportowanie zapewniło mojemu klientowi pełną kontrolę nad wydatkami na reklamę

Kampanie Google Ads połączone z wizytówką Google Moja Firma zwiększyły konwersję z rynku lokalnego. Optymalizacja budżetu i treści reklam praktycznie zlikwidowały problem sezonowych wahań liczby klientów na badania techniczne w okresach świątecznych i wakacyjnych. 

Nasza współpraca trwa nadal 

Właściciel SKP kontynuuje współpracę w zakresie promocji usługi przeglądów rejestracyjnych. Zachęcony ich skutecznością zdecydował się na uruchomienie podobnej kampanii  dla warsztatu samochodowego

Wykres ukazujący widoczność fraz w TOP 10 (wyświetlenia w pierwszej dziesiątce wyników) od rozpoczęcia współpracy.
Wykres przedstawiający rosnącą liczbę konwersji wraz ze spadkiem kosztów konwersji na przestrzeni współpracy.

CASE STUDIES

Sprawdź, jak jeszcze pomagam osiągać sukcesy

Każde case study to przykład skutecznych działań marketingowych dopasowanych do indywidualnych celów klientów. Przekonaj się, jak spersonalizowane strategie, analityka i elastyczność przyczyniły się do wzrostu wyników i sukcesu biznesowego moich klientów.

Odbierz bezpłatną konsultację

Przejdź na stronę kontaktową, aby wypełnić formularz i odebrać swoją bezpłatną konsultację. Daj mi znać, w czym mogę Cię wesprzeć. Skontaktuję się tak szybko, jak będzie to możliwe.